Jesteś tutaj: Home > Praca > Jak skutecznie szukać pracy?

Jak skutecznie szukać pracy?

 

Obecnie, gdy światowa gospodarka znajduje się w kryzysie, rynek pracy jest niezwykle specyficzny. Skutkowało to zdecydowanym wzrostem światowego bezrobocia, co jest ostatnio jednym z większych problemów także w Polsce. Właśnie z powodu dużych przemian na rynku wielu bezrobotnych ma kłopoty z znalezieniem dobrej pracy. Jak ją skuteczne znaleźć? Wymaga to przede wszystkim ogromnej wytrwałości, systematyczności i konsekwencji. Nigdy nie można przegapić potencjalnie ciekawej oferty – trzeba szukać ofert zatrudnieniu w gazetach, Internecie, jakże i na tablicach z lokalnymi informacjami. Nie można się też szybko zniechęcać, gdyż bardzo często zdarza się, że pracę zdobywa się dopiero po wysłaniu setek zgłoszeń i odbyciu nawet kilkunastu rozmów kwalifikacyjnych.

Niezwykle ważne jest także określenie priorytetów przed zaczęciem poszukiwań. Aby je określi najlepiej odpowiedzieć na te cztery pytania:

  1. Co jest dla mnie najważniejsze(np. rodzina, kariera zawodowa, pieniądze)?
  2. Czym najchętniej chciałbym się zajmować oraz na co pozwala mi moje wykształcenie?
  3. Co mogę zaoferować mojemu pracodawcy?
  4. Jakiej pracy na pewno nie mógł bym wykonywać i z jakich względów?

Po dokonaniu takiej analizy można określi jakiej pracy powinieneś szukać i czego oczekujesz od pracodawcy. Teraz pozostaje już wdrożyć powyższe założenie w życie i zacząć szukać, bez względu na przeciwności.

Comments are closed.

?>